اکسسوری چرمی

اصول نگهداری از اکسسوری و کیف‌های چرمی

کیف‌ و دستکش چرمی به مراقبت بسیاری نیاز دارد. استفاده روزانه و قرار گرفتن در برابرعوامل خارجی باعث ایجاد از فرم افتادگی و فرسایش چرم طبیعی می شود. برای اطمینان از اینکه اکسسوری چرم شما، زود از بین نر‌ود و از شکل نیفتد، توجه و مراقبت ضروری است. در این مقاله، نکات مفیدی در خصوص مراقبت و تمیز کردن انواع اکسسوری‌های چرم با هر نوع جنس چرمی به شما ارائه خواهد شد تا از کیف، دستکش و سایر محصولات چرمی خود به مدت طولانی لذت ببرید.
به ‌کار بردن شیوه‌های صحیح تمیزکردن و مراقبت باعث می شود تا اکسسوری‌های چرمی با کیفیت شما در معرض توجه قرار گیرند.
چرم، ماده حساسی است. برای اطمینان از اینکه رنگ اکسسوری‌های چرمی شما طی زمان کمرنگ نشود آن‌ها را در یک کیف پنبه‌ای نرم و شفاف نگهداری کنید. برای جلوگیری از ایجاد خراش روی کیف‌ و اکسسوری‌های چرمی ورنی، مراقبت خاصی نیاز است.  هر نوع کیف چرمی که استفاده می‌کنید همواره آن را با دستمال کاغذی پر کنید..
اسفاده از اسپری های ضدآب این اطمینان را به شما میدهد که کیف چرمی شما در هر آب و هوایی تمیز و بدون نقص به نظر بیاید.
زمان اولین استفاده از اسپری های ضدآب از ورود هر گونه آب و در نتیجه ایجاد لکه روی چرم جلوگیری می‌شود (توجه: پس از اسپری، در دمای اتاق خشک شود!) سپس محصول چرمی با کیفیت شما نه تنها باید به شیوه مناسب تمیز شود بلکه باید از آن باید مراقبت گردد. حداقل دوبار در سال از محصولات مراقبتی مثل کرم های مخصوص برای چرم های نرم استفاده کنید، تا مواد لازم چرم تامین شود. استفاده منظم از محصولات مراقبتی، لطافت کیف های چرمی شما را تضمین می کند و رنگی تازه به آن می‌بخشد.محصولات مراقبتی کیف های چرمی ، مناسب سایر اکسسوری‌های چرم نیز می‌باشد. (در نگهداری دستکش، کیف پول و کلاه هم می‌بایستی از شیوهای مراقبتی سایر محصولات چرمی استفاده کرد.)
[woodmart_title align=”right” style=”bordered” woodmart_css_id=”601a3e12edd9b” title=”مراقبت از کیف های چرمی موتورسیکلت یا دوچرخه” title_custom_color=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfY29sb3JwaWNrZXIiLCJjc3NfYXJncyI6eyJjb2xvciI6WyIgLndvb2RtYXJ0LXRpdGxlLWNvbnRhaW5lciJdfSwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI2MDFhM2UxMmVkZDliIiwiZGF0YSI6eyJkZXNrdG9wIjoiIzFlNzNiZSJ9fQ==” title_width=”100″]
هر موتورسوار یا دوچرخه سوار واقعی یک کیف چرمی روی ترک خود دارد. این کیف‌ها باید در مقابل عوامل بسیاری مقاوم باشند بیشتر از همه نور خورشید .
استفاده از محصولات محافظت کننده قبل از اولین سفر ضروری است: در غیر این صورت ترکیب آب باران و نور شدید UVممکن است باعث شکننده‌گی و خشکی کیف های چرمی شما شود. اولین مرحله برای لذت بردن از سفر، استفاده از موادمحافظتی ضدآب است.با استفاده از مواد مراقبتی مخصوص لباس چرمی و  چرم نرم، می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از کیف‌های چرمی موتورسیکلت خود مراقبت کنید. برای اطمینان از ضد آب بودن سطح چرم ، محصول باید به عمق لایه های پایین چرمی نفوذ کند. مطمئن شوید که هیچ ماده روغنی روی سطح باقی نمی‌ماند  چرا که باعث جذب گرد و غبار در کیف‌های چرمی موتور می‌شود. به منافذ کیف توجه کنید، چرا که باعث نفوذ آب  به لایه ‌های درونی و سایر قسمت‌ها می شود.کیف چرمی موتورسیکلت شما بیانگر داستان‌های هیجان انگیز از سفرهای شماست: اما فراموش نکنید که وجود گرد و خاک روی آن دلپذیر نیست. موتورسوارانی که وسیله خود را زیر درخت پر از لانه پرنده پارک میکنند دقیقا می‌دانند  که ما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم. این لکه ها قلیایی هستند و باید در اسرع وقت پاک شوند. اگر رنگ کیف های چرمی شما از بین رود ، کرم های رنگی جهت مراقبت از کفش می توانند به شما کمک کنند.
[woodmart_title align=”right” style=”bordered” woodmart_css_id=”601a3f8c3cc01″ title=”مراقبت از دستکش‌های چرمی” title_custom_color=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfY29sb3JwaWNrZXIiLCJjc3NfYXJncyI6eyJjb2xvciI6WyIgLndvb2RtYXJ0LXRpdGxlLWNvbnRhaW5lciJdfSwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI2MDFhM2Y4YzNjYzAxIiwiZGF0YSI6eyJkZXNrdG9wIjoiIzFlNzNiZSJ9fQ==” title_width=”100″]
دستکش‌های چرمی، شیک  و ظریف  بوده و درعین حال با فرم دست شما سازگار هستند. استفاده از محافظ ضد آب به همراه تمیز کردن و مراقبت نه تنها به دستکش‌های شما که جلوه خاصی به کمد لباس شما می‌دهد. انواع مختلف دستکش از نوع رسمی تا دستکش های مناسب کار، نیاز به مراقبت بسیاری دارد. برای تمیز کردن دستکش خود در فصل زمستان یا تازگی بخشیدن به آن، به نکاتی احتیاج دارید که دراین مقاله آن را خواهید یافت.
[woodmart_title align=”right” style=”bordered” woodmart_css_id=”601a40875b220″ title=”مراقبت از دستکش‌های چرمی نرم” title_custom_color=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfY29sb3JwaWNrZXIiLCJjc3NfYXJncyI6eyJjb2xvciI6WyIgLndvb2RtYXJ0LXRpdGxlLWNvbnRhaW5lciJdfSwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI2MDFhNDA4NzViMjIwIiwiZGF0YSI6eyJkZXNrdG9wIjoiIzFlNzNiZSJ9fQ==” title_width=”100″]
دستکش چرمی متفاوت از نوعی چرمی است که در ساخت کفش استفاده می‌شود، این نوع چرم نازکتر و نرمتر بوده و کاملاً متناسب با فرم بدن است. برای اطمینان از راحتی و انعطاف پذیری در طولانی مدت ، تمیز کردن مدام آن ضروری است. استفاده از لوسیون های خاص فقط باعث تمیزی نمی‌شود ، بلکه مواد لازم چرم دستکش های شما را تامین می‌کند. دستکش های چرمی نه تنها باید در برابر گرد و خاک و آلودگی بلکه در برابر عرق دست نیز مقاوم باشد – مخصوصاً اگر برای کار استفاده می‌ شود. بعد از هر بار استفاده، دستکش باید در معرض هوا قرار بگیرد. دستکش های چرمی نرم نیاز به شستشوی مداوم ندارند اما وقتی نمی توانید جلوی خود را بگیرید، پس از خشک شدن ، حتما از آنها با محصولات مراقبت کننده و احیا کننده مراقبت کنید.
[woodmart_title align=”right” style=”bordered” woodmart_css_id=”601a40e0c441a” title=”مراقبت از دستکش های جیر” title_custom_color=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfY29sb3JwaWNrZXIiLCJjc3NfYXJncyI6eyJjb2xvciI6WyIgLndvb2RtYXJ0LXRpdGxlLWNvbnRhaW5lciJdfSwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI2MDFhNDBlMGM0NDFhIiwiZGF0YSI6eyJkZXNrdG9wIjoiIzFlNzNiZSJ9fQ==” title_width=”100″]
استفاده از دستکش های ساخته شده از نوبوک یا جیر، احساس مخملی به پوست می‌دهند. منافذ چرم باعث گردش هوا می‌شود اما این موضوع مراقبت از جیر را دشوارتر می کند. گرد و خاک درشت با استفاده از برس نرم از بین می رود و در نتیجه بافت سطح جیر حفظ می‌شود. استفاده از لوسیونهای احیا کننده و اسپری‌های ضدآب، تضمین کننده محافظت عالی و عمیق از اکسسوری‌های چرمی شماست.اگر دستکش شما از جیر یا چرم ساخته شده باشد ، واکس‌های رنگی کفش کمکی به شما نمی کند: چرا که ممکن است رنگ واکس به دستان شما منتقل شود. اگر می خواهید انگشتان شما سرد یا خیس نشود، از درزها غافل نشوید. بعد از رعایت این نکات ، دستکش چرمی شما در هر آب و هوایی مراقبت لازم را دریافت کرده است.
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “اصول نگهداری از اکسسوری و کیف‌های چرمی

  1. آرزو علی نژاد گفت:

    این مطلب بسیار کاربردی و عالی بود ، سپاس گذارم

    1. مدیریت سایت گفت:

      با سلام و احترام
      با تشکر از دیدگاه خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *